Harry en Elly in Panama

2. Mamallena Eco Lodge

2) Mamallena eco Lodge

We hebben vanochtend een heerlijk ontbijt gekregen bij Balboa B&B, lekker brood met kaas allerlei soorten fruit, muesli met yoghurt en honing, heerlijk gekookt eitjes, en tuurlijk jus de orange en koffie. Dus de dag begon goed.

Marijke bood ons aan om ons naar de afhaal plek van de huur auto te brengen dus dat was ook top, ze moest toch de kinderen naar school brengen. Aangekomen bij Thrifty, waar wij de auto huren, hadden ze geen navigatie meer, pfffffffff hoe moeten we dat gaan doen, echt zonder is het bijna niet te doen, die man gaf ons een tip om een simkaart te kopen om google maps te gebruiken als navigatie, zo gezegd zo gedaan, en het gaat goed, dat scheelt een hoop dollars pfffffffffffff, de huur van de navigatie was bijna 200 dollar en de simkaart en de kaart voor de data kwam op 13 dollar, dat scheelt nogal. Dat word wel een blijvertje denk ik.

Toen gaan rijden op de PanAmericana Highway, de enige snelweg die hier is, dat is goed te doen hoor, maar iedereen haalt links en rechts in, dat is even wennen. Over de brug bij het Panama Kanaal gereden, daar zijn we niet gestopt, dat gaan we bekijken op onze laatste reisdag. Onderweg lekker gelunched bij een Fonda, eettentje langs de weg, heerlijk kip met spaghetti gegeten, Harry weer iets onduidelijks, maar smaakte hem goed.

Er moest natuurlijk ook nog boodschappen ingeslagen worden dus wij een supermarkt in en allerlei lekkers gehaald, Rum, Cola, Bier, Chips, Muffins etc, toen we betaalde met een biljet van 100 dollar, kwam de bedrijfsleider erbij, moest Harry zijn paspoort nummer achter laten in verband met valse biljetten, dus even snel de winkel in ging dus ook niet. Grote biljetten zijn moeilijk te wisselen hier. En pinda’s zijn hier echt niet te betalen, één zakje pinda’s zijn duurder dan een 6pack bier. (gat in de markt !!) Langs de kust richting ons nieuwe plekje gereden, op een gegeven moment moesten we van de grote weg af en via binnen wegen verder rijden, nou dat was heftig, berg op, berg af met overal gaten in de weg, was wel avontuurlijk en dat kilometers lang. Onderweg nog gestopt om mooie foto’s te maken.

Maar super mooi Eco plekje waar we terecht zijn gekomen. Onderweg had het wel iets geregend maar viel op zich mee, toen we aankwamen leek het wel een modderpoel, schijnt hele heftige regen zijn geweest. Eenmaal op de kamer, zonder ramen, ik bedoel zonder glas, alles waait heerlijk door, begon het heel heftig te onweren, brrrrr echt keiharde klappen en nu een paar uur later is nog heftig, het blijft hier rond dwarrelen, om de bergen heen. Die onweers klappen zijn echt heftig.

Straks eten we hier (avond eten) je kan kiezen tussen vegetarisch of vis, nou dan weten jullie wel waar ik voor kies en waar Harry voor kiest hahaha. Straks gaan we even uitzoeken wat we morgen gaan doen, dit vandaag was een reisdag en morgen een doe-dag. Nu zitten we lekker in het restaurant annex ontmoetings plek waar goede Wi-Fi is, dat dan weer wel. Restaurant annex bar en tuurlijk in de buitenlucht. De eigenaar komt uit Welsch en is een verwoed peper planter, echt mooi om te zien al die stekkies, eens kijken of ik er een paar mee kan smokkelen.(geintje)

Het ontbijt wat ze hier aanbieden zijn pannenkoeken, zoveel als je maar wilt, we gaan het meemaken, maar daar horen jullie morgen weer meer over. Oh ja, morgen ochtend bij de ochtend gloren kunnen we mee doen met Yoga, mmmmmmmmmmmmm nee doe maar niet…..misschien dat Harry nog mee gaat doen, nou dat ga ik wel filmen natuurlijk. De regen word nu iets minder en je hoor gelijk de cicaden ratelen, dat zijn een soort krekels die een heel apart geluid maken en echt kei hard. Gekko’s hebben we al genoeg gehoord, maar die horen we graag, die eten alle muggen op.

Zo we gaan zo aan tafel, morgen maar weer meer.

Harry en Elly Deliciosa tormenta

Roy

Kijk, de eerste avonturen zijn al langs geweest. Leuk hoor. Op naar de yoga ????

Cynthia van den Enden

Nu al avonturen.... ben benieuwd naar de Yoga les.... lenige Harry whahahaah!!

Nora

De wereld is een boek. Zij, die niet reizen, hebben slechts een pagina gelezen.......

Yvonne en Herman

Dat klinkt al als een flink avontuur, benieuwd wat jullie morgen staat te wachen hihi. Eet smakelijk en zekers de pannenkoeken ????.

Yvonne en Herman

Klinkt zeker als een avontuur, geniet ervan en van de pannenkoeken ????XXX

jeanine

Leuk geniet er van groetjes Jeanine