Harry en Elly in Panama

2.1 Mamallena Eco Lodge

2.1 Mamallena Eco Lodge

Het avond eten was oké, ook niet iets om over naar huis schrijven :} maar om hier in de donker te gaan rijden naar een restaurant, op een onverlichte kronkelweg van ruim 20 kilometer is ook geen optie, heuvel (berg) op en af. En ach het kost $7.50 dollar. Om 20.20 uur hielden we het niet meer, slaap overviel ons, vanochtend tuurlijk super vroeg wakker, 5.40 uur, maar dat maakt niet uit, zo werkt het hier, de Panamezen zijn ook vroeg wakker en met de kip op stok !!! Dus lekker aan de koffie, tuurlijk met de meegenomen water koker (Nescafé)

Na het pannenkoeken ontbijt, daarna toch maar eieren met toast genomen ;} zijn we het terrein een beetje gaan verkennen, we zitten hier aan een riviertje die gisteren toch wel aardig overliep na al die regen. Tuurlijk super koud dat water, maar er toch doorheen, voeten bevroren bijna, deed best zeer, gingen helemaal in de kramp.

Op het toilet gaat het hier ook wat anders, je mag je afgeveegde toilet papier niet in het toilet storten maar moet je apart in een bakje doen, niet doortrekken, dat redt het riool niet, ja klinkt heel vies, maar valt best mee, je zou denken dat het er dan gelijk krioelt van het ongedierte maar het tegendeel, raar.

Nog wat foto’s genomen bij het Yoga gedeelte, en toen gereden naar een Laguna, groot meer hier half uurtje vandaag, was erg mooi maar het water trok ons niet helemaal, was een beetje groen, wel jammer. Daar aan de koffie gezeten, echt heel vriendelijke mensen. Die mevrouw probeerde wat Engels te kletsen en ik wat Spaans. Toen ik vroeg of ik er mocht roken, mocht het gelijk, anders niet hoor, was eigenlijk verboden, hihi dus ik zat weer goed met mijn hakkie takkie Spaans.

Toen naar de kust gereden om te kijken of we op het strand konden komen, maar alle strand gedeeltes waren voor hotels of voor golf banen hotels resorts, helaas, maar morgen zitten we wel aan het strand met ons hotel.

Bij Subways onze lunch gedaan, ja die zie hier ook, zo ook McDonalds, KFC enzovoorts, tis hier meer Amerikaans dan in Costa Rica, ook al zag je dat daar ook wel.

Toen naar El Valle gereden, een dorpje, door de bergen pffff dat was heftig, super steile paden, vond het best wel eng, in het dorpje wat rond gelopen en wat gewinkeld.

Nu zitten we weer in het restaurant annex ontmoetings plek, waar we straks weer mee eten voor weinig, Harry weer aan de vis en ik vegetarisch, pasta met pesto had die man het over, we gaan het meemaken.

Vanavond zullen we weer vroeg gaan slapen, en morgen weer een reis dag naar ons volgend hotel, Hotel Hibiscus Garden, http://www.hibiscusgarden.com/ Ongeveer 4 uur rijden, maar wij doen er wel langer over, wij stoppen overal als er iets te zien is. Dus morgen zal een nieuw verhaal schrijven, maar voor nu.

Buenas tardes xxx

Roy

Harry de budda, haha. Je moet niet diaree hebben want dan is de bak zo vol.

Yvonne en Herman

Klinkt weer goed allemaal???????????? Succes met de tocht naar het volgende hotel aan het strand xxx