Harry en Elly in Panama

3. Hibiscus Garden Hotel

(verhaal Harry)

Plotseling zit ik midden op zee, ik hoor geschreeuw boven me en onder me. Ik kan me amper staande houden en hoor keihard in mijn oor: laden, laden!!

Een enorme kogel verdwijnt in een enorme zwarte loop rechts van me, het is een enorm kabaal. Plotseling hoor ik KLABOEM en nog een keer KLABOEM. Geen idee waar ik ben, het moet ergens tussen mijn vorige en huidige leven zijn.

Waarschijnlijk aan boord van de vliegende Hollander. Ik schrik wakker en als ik mijn ogen open is het aardsdonker, ik ben totaal gedesoriënteerd, een flits en alweer een knal brengen me weer helemaal terug waar ik ben.

Tussen de kieren van de bamboe wanden, en het opwaaiende gordijn herken ineens weer waar ik ben.

In de zo vredig gelegen cabin ontwaak ik wreed, uit een nachtmerrie. Het plenst, nee het komt met bakken uit de hemel, zo klinkt het dus als het onweert in een bergen. Wat een spektakel zeg, en wat een enorme dreunen, geweldig!

Nee, er zaten echt geen ramen in de cabine dus alles wat je hoort is vlak naast je. Geen geïsoleerde woning zoals de onze in Zwanenburg, waar amper het geluid van een op 500 meter overvliegend vliegtuig binnendringt.

Elly vond het best wel eng, maar wel een gave ervaring.

Ondertussen zitten we 300 kilometer verderop, een ritje van 7 uur, met de nodige tussenstops, shoppingmalls, Fonda's en Kantina's (een mens moet toch eten?) Zijn we gisteren aangekomen in aan Lagertaro Beach in hotel Hibiscus Garden, heerlijk gegeten en goed geslapen.

Vanmorgen eerst koffie op de kamer en daarna lekker een continental breakfast. Nog voor 9 uur lagen we in de grote oceaan te dobberen, het water lijkt gewoon op lichaamstemperatuur.

Heerlijk gewoon. Maar niet te lang, die zon is zo verrekte heet, na amper 45 minuten zijn we al licht aangebrand. Daarna zijn we lekker wezen toeren. Even van de asfalt wegen af, door de bush en verschillende riviertjes overgestoken.

Het vee liep gewoon over de weg, echt buiten leven dus ;-)

De rest van de dag lekker chillen, we doen het rustig aan, morgen rijden we alweer naar de volgende bestemming. Een ritje van 2,5 uur...