Harry en Elly in Panama

6. Cabanas Rio Encantado BOOMHUT

Gisteren aangekomen bij de Boomhut, wat is die geweldig, alles erop en eraan, aan een stromend riviertje en zelfs beneden aan de voet van de Boomhut nog een hele keuken en douche en extra toilet. De Boomhut ligt tussen twee bergen/kliffen in, echt mooi.

De weg hiernaartoe ging wat langzamer dan gepland, maar ach we hebben toch geen haast, over de gehele weg van Panamericana werd aan de weg gewerkt en mochten maar maxima 30 KM, tja dat schiet het niet op, maar waren hier ruim op tijd, de Boomhut was zelfs nog niet klaar, of we wilde wachten bij het zwembad, nou geen probleem.

Het was er gezellig druk met allerlei Panamese mensen, we kregen al snel door dat het een Katholiek geloofs gemeenschap was, in het zwembad met kleren? En ja hoor ze gingen bij elkaar zitten en zingen en bidden naar JESUS, handjes in de lucht, mi corazon, werd er gezongen, nou ja, het zij zo. Daarna opende ze de keuken en ja hoor of we mee wilde eten, tuurlijk wilde Harry dat, ik sloeg over. Harry zat goed te smullen van zijn rijst met bonen en gegrilde kip.

Eindelijk werden we opgehaald om naar de Boomhut te gaan rijden, tis een beetje afgelegen, eindelijk daar was die dan, echt mooi, maar ach, nee nog niet klaar, of we beneden in de buitenkeuken wilde wachten, tis jammer dat ik het niet gefilmd heb, José was zo gay als je maar kan bedenken, niets mis mee, maar hoe hij heupwiegend het trappetje stond af te vegen, hilarisch.

Al vroeg overviel mij/ons de slaap, denk rond 5 uur s’ middags pfffffffff ja dat heb je al je zo vroeg wakker bent. Maar we moesten volhouden, we zijn even de rivier in geweest en het zwembad en toen maar besloten er niet meer op uit te gaan, en hier in het keukentje wat te eten, we hadden al boodschappen gedaan dus we hadden broodjes met echte Old Amsterdam en hagelslag (beleg meegenomen uit Nederland) heerlijk was het, met een goede borrel tuurlijk.

Rond 7 uur werd het donker en konden de lichten aan van de Boomhut, met speciale rivier verlichting, was/is erg mooi, toch nog uitgehouden tot 21.30 uur en toen gingen ook onze lichtjes uit. Wat een herrie zo’n rivier, het klinkt alsof het keihard regent, maar wel heerlijk geslapen, zo lekker dat ik pas om 7.00 uur wakker werd en Harry met de koffie klaar stond, die was al om 6.00 uur wakker. Alle kleding droogt hier niet echt, tis vochtig in de bergen.

Heel rustig aan gedaan om daarna naar het stadje Boquete te rijden. Nog rijbewijs controle gehad maar mochten zo doorrijden. Leuk klein toeristisch stadje, waar we lekker koffie gingen drinken, ik koffie Americano (slappe koffie) en Harry een dubbele espresso, hele aardige mensen daar lieten ons gelijk de koffie liquor proeven, pfff en dat op de vroege ochtend maar was heel gezellig. Verder het stadje/dorpje ingelopen het nodige weer ingeslagen, en ook even langs de pharmacy, toch nog even extra spul tegen de muggen gehaald, en nog meer dingentjes.

S ‘middags even lunchen bij Restaurant Baru, waar we live gingen met Facebook, onder de wedstrijd Ierland-Zweden, was grappig, nog wat souveniertjes gekocht en doorgereden naar het plaatsje Caldera, heel klein dorpje maar daar is een restaurant dat ons werd aanbevolen, dus even gekeken, tis gewoon een klein restaurantje bij mensen aan huis, hoofdmaaltijd $ 3.50, rijst met bonen en kip, dus daar gaan we vanavond maar eten.

Morgen moeten we bijtijds vertrekken want dan gaan we naar Bocas Del Toro, (Party Island) een archipel van eilandjes. Het is een paar uur rijden naar de kust en daar moeten we de auto stallen voor 3 dagen (overdekt, bewaakt) en dan met alle koffers in een bootje in naar het grootste eiland Isla Colon. Boottripje van ongeveer half uurtje. Daar hebben we een hotel gehuurd, Hotel Bocas Paradise, pal aan het water, met goot balkon, met uitzicht over de zee en de andere eilandjes. En, jaja koelbox gaat mee !! Daar verblijven wij 3 nachten, donderdag 16 Juni op Daisy haar verjaardag (29 !!) hebben wij een zeiltocht geboekt op een soort catamaran, dan gaan we alle eilandjes af, snorkelen etc.

Als we op Bocas Del Toro zijn, zal er wel weer een verhaal komen, maar voor nu………….

Buenas tardes, mi corazones xxx

Nelly

Och wat avontuurlijk! Geniet maar lekker van al het moois wat jullie zien en onderweg beleven hoor! Xx Nelly

Daisy

Hoi lieverds, Wat een fijn verhaal om weer te lezen. Zo te lezen echt aan het genieten van jullie avontuur! Dikke kus

Roy

Klinkt weer goed. Heeft Harry wel met zijn handjes in de lucht gezeten voor hij ging aanvallen????.

Yvonne & Herman

Klinkt weer helemaal top,wat leuk een zeiltocht.
Veel plezier verder, xxx

Yvonne & Herman

Klinkt weer helemaal top, spannend zo'n zeiltocht.
Heel veel plezier verder, geniet ervan. XXX

Femmiebeverwijk

Wat geniet ik van jullie avontuur geweldig ik zit er helemaal in en wat betreft het weer en de prachtige natuur daar geweldig en alvast gefeliciteer met jullie mooie dochter liefs femmie

Cynthia

Wat gaaf die boomhut!!