Harry en Elly in Panama

7. Bocas del Toro. Paradise Hotel

Geschreven door Harry,

Na 2 heerlijke nachten te hebben geslapen in de boomhut aan de rivier is het tijd voor de trip richting Isla Colon naar het plaatsje Bocas del Toro.

Om daar te komen moesten we eerst door het gebergte heen van 3.474 hoogte, althans dat is de hoogte van vulkaan Baru dat daar aan grenst. Een geweldige route, die we niet via de normale snelweg volgen maar een alternatieve route die ons brengt op smalle en zeer steile weggetjes. Een waar avontuur om daar me de auto doorheen te cruisen, achter iedere top staat weer een verassing te wachten….

Honden hebben de gewoonte om hier midden op de weg te liggen chillen, er komt normaal gesproken ‘geen hond’ over deze wegen dus wat kan ze gebeuren… Ieder heuvel sta ik zowat achter het stuur om over het puntje van mijn motorkap te kunnen zien wat ons aan de andere kant van de heuvel te wachten staat, een scherpe bocht, hond of spelende kinderen.

100 heb ik nog bijna niet kunnen rijden, daar lenen de wegen zich niet voor en er zijn vrijwel geen wegen die je boven de 80 laten komen. Meestal rij je rond de 60 en hou je maar aan de borden, want eenmaal gelazerd, heb je al snel een vette boete.

De autorit zou zo’n 2.45 uur duren volgens Google Maps en volgens de baas van de boomhut waarschijnlijk 6 uur… maar het weer zat mee en we hadden geen last van lage bewolking in het gebergte. Binnen 4 uur waren we op plaats van bestemming, althans waar we de auto voor 3 dagen konden parkeren.

Vandaar nog 30 minuten met de boot door de Caribische zee naar ons uiteindelijke plekje, hotel Bocas Paradise… lekker balkonnetje aan de Caribische zee, heerlijk!

De rest van de dag lekker relaxed gedaan, alweer, goed gegeten bij Selina, een hippe Hostel met lekkere meiden en goed eten. Panama tegen Chili gekeken (jazeker, de Copa America volgen we naast de EK ook als jullie slapen ;-)) en prima geslapen tot er op de eilanden de stroom uitviel. Toevallig was ik wakker toen de airco stilviel en het erg donker werd. Het eilandje tegenover ons was ook in duister gehuld…. De temperatuur loopt dan snel op maar tegen de ochtend hadden we weer stroom. Slapen gaat ons goed af hier. Rond half 10 naar bed en om 6 uur, gelijk met de zon weer op en aan de koffie!

Na een simpel ontbijtje, quad gehuurd en langs de niet geasfalteerde ruige weg aan de kustlijn langs de stranden gecrost. En ff gecrasht bij ‘Paki Point’, een voor Panamese begrippen modieuze strandtent waar we lekker hebben gelunched en ge-chilled op de lekkere strandbedjes. Het deed me erg denken aan de strandtenten uit de jaren 80 op Ibiza waar ik destijds de nodige feesten heb mee mogen maken… (ik miste wel de geweldige muziek uit die tijd, maar dat daargelaten)

Nu ff genieten van al het bootgeweld vanaf ons balkon en zo lekker uit eten bij…. We gaan het zien ;-)

Morgen op het programma: snorkelen en zeilen met een catamaran… wordt vervolgt dus ;-) Bedankt voor het lezen!

En voor nu, totmañana

Reacties

Reacties

miranda

tsjonge zeg lijkt mij best eng zo'n reisje met de auto..maar het is echt schitterend daar.. kben benieuwd wat jullie met snorkelen zien! veel plezier weer! kussss

Gerda

Wat eeen reis, mooi om te lezen over deze bijzondere vakantie. Prachtig land. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
xxx

Roy

Lekker hoor!

M.beverwijk-pikard@kpnmail.nl

Hoi Harry en Elly,
Ik geniet erg van jullie mooie reis en de verhalen! Nog heel veel reisplezier! Groetjes

Yvonne & Herman

Heerlijk..... Op naar de onderwater wereld ;-) ben benieuwd. Veel plezier!!! XXX

Walter en Anja

Heerlijk zeg ik vind het een heel avontuur fijn dat we er een beetje bij zijn ????

Cynthia

Wat een heerlijke plek daar zeg! Waanzinnig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!